15 oktober 2007

Pysslat med!

Här kommer det några kort jag gjort !
Tycker dock inte det är så roligt att visa upp dem,
för de ser så platta ut då man fotar dem :-(



Ett marinblått kort med 3-D lack på snöflingorna,
glitterlim på Prima blommorna.



Satte dit en bomullsspets i lila.
God Jul utstansat i Cuttlebug Fairy alfbabet.



Även här har jag stansat ut God jul i mitt nya Cuttlebugs alfabet (cuttlekids)
Där är det utstansat i samma lila färg som det tvärgående pappret med ett par knappar på.
Har sandpapprat det ljusblåa pappret lite för att få en liten sliten "look"



Så det sista julkortet just nu. Har mera, men jag sparar lite på dem ;-)
Här är det marin stomme som jag embossat vita snöstjärnor på.
Sedan embossade jag paket med klar färg med guldgliter i. Tyvärr så syns inte glittret.
Likadant embossade jag texten. Sedan fick det bli "skyltar" som jag hände upp
Enkelt och snabbt kort blev det *s*



Har även försökt mig på lite sådan där söta babyskor:-)
De var fantastiskt roliga att göra! :)



Gjorde två rosa och två blå. Tänkte göra några i mera "könsneutral" färg med.
Men så lång har jag inte kommit.
Alltid bra att ha hemma, eller kanske få sålt till någon ;-) Om de duger till det?
Har du inte provat att göra dessa skor så tycker jag du skall göra det ;-)


Kram på er!

18 kommentarer:

Karabara sa...

Men gu så mycket fint du har gjort!
Kram Karin

Virrhönan sa...

Vad fina saker du gjort
har du en beskrivning på baby skorna

KRAMAR Ulrica

TesaB sa...

Det var ju jättefint! En riktig inspirationskälla är du och god förebild som jag ska försöka ta efter - hög tid att ta tag i julkorten!

Annika sa...

Så många fina julkort! Och skorna är ju bara för söööta! Ha det gott! Kramis!

Annika kort & gott sa...

Vad kul att se att du pysslat! Julkorten var fina och favoriten var det översta kortet.

Babyskorna är så söta! Har tänkt ge mig på det, men har inte hittat en bra mall och beskrivning som jag kan skriva ut.
kram Annika

Anonym sa...

Jättefina kort och helt underbara skor :-)

Fotograferande Maria sa...

Hej! Oj vad söta babyskor! Är de i papp eller riktiga? Sen var det en söt tjej på foto lite längre ner också KRAM

Mindi sa...

Men jisses.... hur gör man sånna söta skor? :) Såååå fint!
Underbara kort!

Stor kram
M I N D I

Lotta sa...

WOW vad många fina kort du gjort och skorna!!! Vilka fina skor. Jag har också funderat på att testa men har inte hittat någon bra mall.

Kram L8

Anonym sa...

Vilka jättefina kort du gjort!!!
Hade du massproducerat hade jag betställt julkort =) .

Såå gudomligt søta kaninerna blivit :-) !

HA det riktigt fint trots allt som rør sig runt dig!!!

((Kramar))

Annelie sa...

Superfina grejer! och så söta ninisarna är!! :)
Kram annelie

Anonym sa...

Självklart att skorna duger - de och allt annat är så fint!

Fredrica

Marie sa...

Hejsan, vilka fina kort du gör och vilka söta babyskor. Tack för kommentaren i min blogg, tänkte oxå att utmana dig att skriva 7 sanningar om dig själv. Läs mer i min blogg // Marie

Anonym sa...

Hejsan vännen.
Gud vilkas söta babyskor du gjort... Kanske ska fortsätta övertala gubben om att skaffa en liten bebis ändå...
Många kramar
VIRRE

Frusvea sa...

Åhhh så spännande med post :)))
Och vilka jättefina julkort! Men babyskorna var ju helt bedårande söta ! :)
Är det ok om jag bara "lånar" bilden på lilla kaninbebisen i blå muggen? Tänkte bara visa dottern den - åhh så söt !
Ha det bra!
*kram*

Frusvea sa...

Tack så jättemycket för ljuvlig post som kom idag :0)
Jag är supernöjd !! Jättefina stickers, så jag är i 7:e himlen :)
Ha det bra nu !
*kram*

Anonym sa...

Tack för ditt inlägg i min blogg. Jättefina kort du gör, får lägga till din blogg på min dagliga tittarlista:-)

Anonym sa...

Åh så söta skor. Jag måste nog prova på att göra sådana. Helt underbara.