13 oktober 2006

VILKEN VECKA !









Den senaste veckan har varit helt annat än en lugn och rolig vecka.
Började med förra Tordagen ( 8/10) då sonen kom hem och hade blivit misshandlad i stan.
Världens mardrömstankar kommer.
Detta har ej fått ett slut trots polisanmälan, utan snarare har det pga. anmälan trappats upp.
Så igår var det dags igen för polisanmälan nummer 2 från Sonens skola denna gång.
Han utsattes bör både våld och döshot :-(

Sedan har man fått var till Tandläkaren ( ångestframkallande till max )
Men jag överlevde även denna gång ;-) Dock tar mina undersökningar mycket längre tid än vad det borde göra. Tandläkaren får hela tiden fånga min uppmärksamhet, så jag inte drabbas av panik.
Många, många gånger klappar hon mig på axeln och frågar, ”går det bra” ?
Då ”får” jag andas och svara ( håller nämligen andan och spänner mig hela tiden vilket är jättejobbigt )

I helgen gick vår ”lilla” bil sönder, bromsarna slutade att fungera *suck*
Inte för att jag behöver laga, men det kostar ju en del och jag har ingen bil hemma på dagarna nu *snyft*
Lennart måste ha Volvon till jobbet och kommer inte hem förrän närmare 17.00- 18.00 :-(
Så här sitter jag och tycker synd om mig själv ;-)

Men Något Roligt har ju hänt förståss!
Jag fick i Måndags äntligen min efterlängtade kamera! *s*
Så man har ju fotat lite i alla fall :-)


Här är ett par foton jag tagit.





Har även scrappat en Ny LO senaste dagarna.

Blev faktiskt riktigt nöjd själv med den för en gångs skull *ler*


Det var väl allt för denna gång.

Du som läser min blogg, skriv gärna en liten "komentar" och berätta att du varit här.

Då blir jag jätteglad!

Kram på er alla!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Får väl för en gångs skull lämna ett litet avtryck efter mig - läser oftast utan att lämna någon kommentar.

Bra foton med nya kameran :-)
/Ina

Anonym sa...

Jättefin LO, din kamera tar ju fina kort!!

Kram

Mindi sa...

Tänker på er! Så jobbigt det måste vara nu!!!!!

Vilken underbar LO ( heter det så???). Jag är så sugen på att testa digiscrapping... kan du något om det? Kanske du kan lära mig???

Underbart med ny kamera!

Stor varm kram
M I N D I

Fotograferande Maria sa...

Hej! Fin LO och fina bilder! Jag skulle vilja scrappa MEN hinner inte:( Kolla gärna mina bloggar:)
Kram / maria

Mindi sa...

Hi.hi... vilken räknare kollade du på tro???? Kolla igen ska du se! :)

Åh du får mer än gärna komma hit ( fast jag bor ju inte i Örebrrrrroooooo...t ss) och visa mig. Fast jag vill köra den varianten som man gör i datorn!!!

Stor kram

Anonym sa...

Vad roligt med ny kamera! Men allt det andra var ju inget vidare :( Hoppas att det reder upp sig till det bästa!
Kram Annelie

Anonym sa...

Oj då, låter inte som någon rolig vecka direkt. Så hemskt att din son blivit misshandlad och att han utsatts för både våld och hot efter polisanmälan. :-(

Kul att du fått din nya kamera nu! Jättefin LO och fina foton.

Önskar dig en trevlig helg!

*kram*

Jenny sa...

Vilka fina bilder det blir med din nya kamera! Fast... det kan ju bero på den som står bakom kameran också, haha. Jag är ingen vidare fotograf tyvärr.

Hoppas att helgen blir fin!
Kram/Jenny L

Annika sa...

Sänder en bunt kramar till er och hoppas att situationen löser sig snarast!

Så fina foton och fin LO! Kramis!

Anonym sa...

Åh, jag vet precis hur hur du har det hos tandläkaren - jag har också haft det så jobbigt, men har haft sån tur att de senaste tandläkarna varit så himla underbara och pedagogiska att jag nästan är helt botad och slipper gruva mig i flera veckor innan tandläkarbesöket och oroar mig mer över hur jäkla dyrt det är varenda gång. Så en stor kram till dig!!! Vad hemskt att din son blivit misshandlad - det är fruktansvärt!! :(
Ännu en stor kram och jag önskar er en lugn och mysig helg. /Morfen

Mindi sa...

Lördagskram!!!!