30 januari 2007

Ny vecka och lite olika pyssel jag gjort!

Först ut är ett vintrigt kort jag gjort klart alldeles nyligen.










En stämpel från magnolia, färglaggd med Twinklar.
Kanterna runt motivet har jag embossat.
Sedan har jag stämplat snöstjärnor på bakgrundpappret med transparant dyna och embossat med transparnat embossingpulver på det.
För att få lite mera detaljer så det inte skulle se så "fattigt" ut , satte jag helt enkelt dit ljusblått organzaband i två hörn. Klart !





Här ett kort jag gjorde åt en nätvän för inte så länge sedan då hon fyllde år.


Motivet är en Penny Black stämpel. älskar dem dåde är så söta ;-)
Jag har färglagt motivet med Twinklar även där ;-) Men även använt lite Distress om jag inte minns helt fel. *ler*


Mönstrat bakgrundpapper, som jag satt i ljetter på och trätt i sidenband för att få lite mera dekorationer.
Satte dit "fasteners" från QK och satte fast dem med brads i 2 olika färger. Hängde med ett sidenband dit en tag, även den från QK.
Så på Tvären satte jag dit ett enfärgat papper som jag stämplat blommor på.
Som Grundstomme har jag använt Bazillpapper ( som jag i princip alltid gör )
Det är så fint att jobba med :-)

Till sist en LO på min Prinsessa som jag gjorde efter en Skiss inför en Tävling på hobbyhusets forum.

Gissa om jag blev glad då jag vann!! Har visserligen aldrig deltagit i tävlig så förrut, men inte trodde jag att jag hade en chans alls :-))
Har här Gjort en fotmatta av handgjort guldfärgat papper+ spets runt. Textmatta + tag har gjorts av Bazzill . Själva grundpappret har jag haft i min ägo säkert ett par år , och minns inte vad det är för tillverkare.
Har sytt korsstygn på fotomattan och satt svarta band som ZigZag lodrätt på sidan. De fästes med brads så att jag skulle kunna få denna zigZag efekt. Tror det var allt. Eller så har jag missat något, men det bjuder jag på;-)

Ja det var allt för denna gång !

Kommer att skriva lite om vad som här här hemma med, fast det blir i ett separat inllägg tänkte jag.

Kram på er alla !

9 kommentarer:

Lotta sa...

Vilket härligt vinterkort! Älskar ljusblått och vitt - det blir verligen vintrigt.

Grattis till vinsten ännu en gång :-D

Kram L8

Anonym sa...

Hejsan vännen.
Äntligen gör jag mitt "jobb" då.....
Grattis till vinsten, det var jättefint!!!
Vi höres
Kram
Virre

Anonym sa...

Vilka fina kort!
Jätteduktig är du!

Koy sa...

Tack för fina komentarer om mina saker. Alltid kul när någon säger snälla saker :-)
Även tack för era Grattis !!

Virre: Ja det var på tiden gumman min ! *ler*

Kram till er alla!

Mindi sa...

Heeeeeeeeej!

Näe men nu är det väl dags med en liten uppdatering va? ;D
SKojar bara!

Ha en skön helg!

Kram kram

Miapuh sa...

Tjoho!
du har blivit "dattad" mer info finns i min blogg :)

kramis MP

Anonym sa...

Du har blivit "tagen" :-)
Läs mer i min blogg!

Kram Cia

Annika sa...

Så fina kort och LO! Vinterkortet blev min favvo! Underbar färgskala! Kramis!

Linda sa...

Du är tagen!! Kika in hos mig så förstår du.... http://lindaskriver.blogspot.com